Rekrutacja w branży gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej

Reed od wielu dekad wspiera firmy w poszukiwaniu specjalistów z branży turystycznej.

Rozpocznij rozmowę z jednym z naszych konsultantów ds. rekrutacji w branży gastronomicznej i turystycznej

Wyślij krótki opis wymagań, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o Twoich potrzebach

Banner Default Image

Znamy się na rekrutacji w branży turystycznej

Nasi specjaliści ds. rekrutacji w branży turystycznej i rekreacyjnej pomogą Ci znaleźć idealne uzupełnienie Twojej firmy, niezależnie od tego, czy szukasz pracowników do sprzątania, szefów kuchni czy kierowników recepcji.

Każdy z naszych rekruterów specjalizuje się w określonej dziedzinie, więc będziesz pracować z kompetentnym konsultantem, który rozumie lokalne i krajowe trendy w danym sektorze.

Nasz krajowy zasięg i obszerna baza danych kandydatów umożliwiają nam znajdowanie rozmaitych utalentowanych specjalistów z branży turystycznej i rekreacyjnej. Zatem jeśli poszukujesz wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów, nasi konsultanci na pewno pomogą Ci ich znaleźć. Firma Reed jest tak pewna umiejętności swoich specjalistów, że oferuje jedną z najdłuższych gwarancji na rynku.

Zapewniamy coś więcej niż tylko usługi rekrutacyjne. Dodatkowymi zaletami naszej oferty są skuteczność i wydajność usług oraz stała opieka po zakończeniu procesu rekrutacji. Nasi konsultanci pracują z Tobą, aby zoptymalizować proces rekrutacji i zrozumieć, czego oczekujesz od swojego kolejnego pracownika.

Wiemy, z jakimi wyzwaniami się mierzysz…

  • Pozyskiwanie specjalistów wysokiej jakości

    • Ponieważ jesteśmy czołową agencją rekrutacyjną w dziedzinie księgowości i finansów, nawiązywanie kontaktów jest podstawą pracy naszych konsultantów, co daje nam dostęp do puli talentów pasywnych i aktywnych profesjonalistów na wypadek pojawienia się wakatu.

    • W ramach Twojej kampanii rekrutacyjnej będziemy szeroko promować Twoją ofertę, aby przyciągnąć stosownych kandydatów, a także zwrócimy się do profesjonalistów z odpowiednimi umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem, którzy nie szukają aktywnie nowej pracy. Sprawdzamy aplikacje za Ciebie i przedstawiamy do rozważenia tylko najbardziej odpowiednich specjalistów. 

  • Wybór odpowiedniego kandydata

    • Konsultanci Reed pracują razem z Tobą, aby dokładnie zrozumieć Twój biznes i wymagania dotyczące stanowiska. Mając dodatkowo dostęp do rozległej sieci kontaktów branżowych, bazy danych kandydatów i dogłębnej znajomości rynku, jesteśmy w stanie zapewnić, że jedynymi kandydatami, z którymi rozmawiasz, są osoby doskonale pasujące do wybranego stanowiska. W ten sposób nie tylko oszczędzasz czas i pieniądze, ale także masz pewność, że zatrudnisz i zatrzymasz odpowiednich specjalistów o wymaganych umiejętnościach w wybranej lokalizacji geograficznej.

    • Za każdym razem, gdy Twój proces zatrudniania wydłuża się lub nie sprawdza, koszty rosną. Współpracując z nami, możesz zaoszczędzić czas i pieniądze w dłuższej perspektywie.

    • W zależności od wymagań oferujemy różne warianty usług — od płatności etapowych, które ułatwią zarządzanie przepływem środków pieniężnych, po najlepsze w branży gwarancje na okres do 12 miesięcy, które zapewnią dodatkowy komfort.

  • Rekrutacje na dużą skalę

    • Nasi konsultanci są biegli w realizacji projektów rekrutacyjnych o dużej skali. Poświęcamy czas na dokładną weryfikację wszystkich potencjalnych kandydatów, aby mieć pewność, że spełniają pożądane wymagania. Konsultanci Reed prowadzą indywidualne rozmowy z każdym kandydatem, omawiając ich motywację, umiejętności i doświadczenie i upewniając się, że dysponują wiedzą i kompetencjami wymaganymi do wypełniania obowiązków danej roli na wysokim poziomie.

  • Zbyt wiele agencji do wyboru

    • Jako największa na świecie rodzinna agencja rekrutacyjna pomagamy poprawiać jakość życia przez pracę od ponad 60 lat. Nasi specjaliści ds. rekrutacji są doskonale zorientowani w sektorach, którymi się opiekują, znają najnowsze trendy rynkowe i dysponują najdokładniejszymi informacjami na temat wynagrodzeń — wszystko to jest niezbędne do szybkiego znajdowania najlepszych kandydatów.

    • Nasi specjaliści ds. rekrutacji współpracują z Tobą i innymi interesariuszami, korzystając ze swojego rozległego doświadczenia, by znaleźć dla Ciebie odpowiedniego specjalistę do danej roli. Uczciwe, otwarte i szczere podejście firmy Reed do rekrutacji, najwyższe na rynku gwarancje i podejście poparte praktyką sprawiają, że możemy pomóc szybko rozwiązać każde wyzwania związane z zasobami ludzkimi.

Nasi specjaliści ds. obsługi biznesowej

Job campaign banner background
image/svg+xml

Rozpocznij rozmowę z jednym z naszych specjalistów ds. rekrutacji w dziedzinie obsługi biznesowej

Wyślij zwięzły opis wymagań, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o Twoich potrzebach.

Co nowego...

 10 najlepszych pytań sprawdzających kompetencje kandydatów podczas rozmowy kwalifikacyjnej
3 mins read

10 najlepszych pytań sprawdzających kompetencje kandydatów podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Poniższe pytania skłaniają kandydatów na pracowników do posługiwania się przykładami z własnego doświadczenia, które dobrze zobrazują ich kompetencje. Dzięki nim zrozumiesz sposób myślenia kandydata i poznasz wynik jego działań.

Nasza propozycja dziesięciu najlepszych pytań sprawdzających kompetencje kandydatów pomoże w rekrutacji osób posiadających umiejętności, których potrzebuje Twój zespół.

1. Jakie są twoje najmocniejsze strony?

To klasyczne pytanie zadawane na rozmowie kwalifikacyjnej, i nie bez powodu.

To dla kandydata okazja, aby udowodnić, że ma umiejętności wymagane na danym stanowisku. Mając na uwadze opis stanowiska, będziesz w stanie stwierdzić, czy rozmówca rozumie, jak jego umiejętności są powiązane z daną rolą.

Pamiętaj, że szukasz umiejętności, które można wykorzystać, a nie dowodu na to, że ktoś już wcześniej wykonywał podobną pracę.

2. Co Twoje umiejętności i pomysły wniosą do firmy?

Zadając to pytanie, będziesz w stanie sprawdzić, którzy z kandydatów wyróżniają się na tle innych.

Dobry kandydat wykaże się w swojej odpowiedzi zrozumieniem celów firmy. Świetny kandydat zaproponuje praktyczne przykłady na to, jak jego umiejętności mogą przysłużyć się realizacji tej wizji.

3. Jakie były Twoje osiągnięcia w innych firmach?

W przypadku tego pytania kluczowa jest pewność siebie. Odpowiadając na nie, kandydat ma szansę opowiedzieć o swoich wcześniejszych sukcesach i doświadczeniach, które mają związek z wybranym stanowiskiem.

Zwracaj uwagę na te osiągnięcia, które są związane z pracą i odnoszą się do poszukiwanych cech.

4. W jaki sposób ulepszyłeś(-aś) siebie lub swoją pracę w ciągu ostatniego roku?

Kandydaci mogą plątać się, próbując ukryć swoje słabości. To pytanie pozwala wykazać się umiejętnością wyciągania wniosków z własnych błędów

Ponadto stwarza okazję do sprawdzenia poziomu samoświadomości kandydata i chęci rozwoju.

„Pytania bazujące na kompetencjach skłaniają uczestników rozmów kwalifikacyjnych do podawania przykładów z życia, które odzwierciedlają ich umiejętności”.

5. Opowiedz o sytuacji, w której wsparłeś(-aś) członka swojego zespołu w trudnej chwili

To pytanie sprawdzi zdolność kandydata do okazywania życzliwości współpracownikom bez zapominania o własnych celach.

Osoby na dalszych etapach kariery powinny być w stanie odnieść się do szkolenia lub mentoringu, które nie tylko pomogły ich współpracownikowi, ale również poprawiły wyniki zespołu.

6. Podaj przykład sytuacji, w której musiałeś(-aś) improwizować, aby osiągnąć cel

Innymi słowy: „Potrafisz szybko podjąć decyzję?” Umiejętność reagowania na niespodziewane sytuacje jest coraz bardziej pożądana.

Odpowiedź kandydata powinna odzwierciedlić umiejętność zachowania zimnej krwi i działania w warunkach, na które nie był przygotowany.

7. Opowiedz o ważnej decyzji, którą musiałeś(-aś) ostatnio podjąć.

Odpowiedź na to pytanie powinna dać Ci wgląd w proces podejmowania decyzji przez kandydata i informować, czy jego sposób myślenia jest odpowiedni dla danego stanowiska.

Pytanie to ma na celu sprawdzenie, jak kandydat podejmuje decyzje. Czy posługuje się logicznym rozumowaniem? Kieruje się intuicją? Niezależnie od sposobu podejmowania ważnych decyzji, czy jego podejście odpowiada temu, czego szukasz?

8. Opowiedz o sytuacji, gdy miałeś(-aś) do czynienia z trudną osobą.

Wszyscy kandydaci powinni być w stanie przywołać doświadczenie pracy z trudnym współpracownikiem. Należy oczekiwać, że podejdą do tego pytania ze szczerością i podadzą konkretny przykład na to, jak poradzili sobie z takim doświadczeniem.

Zamiast obarczać winą innych, powinni być świadomi roli, jaką odegrali w danej sytuacji, oraz tego, co mogliby zrobić inaczej.

Dzięki temu pytaniu dowiesz się, czy dany kandydat wpasuje się w kulturę danej firmy i będzie się w niej dobrze odnajdywał.

9. Czego ostatnio kogoś nauczyłeś(-aś)?

Pytasz rozmówcę o jego umiejętności — ale czy będzie w stanie wykazać, że potrafi przekazywać tę wiedzę innym?

To pytanie warto zadawać zawsze, gdy szukasz kandydata, który ma wnieść wartość do Twojego zespołu — nie tylko w przypadku rekrutacji na stanowiska kierownicze lub zarządcze.

10. Dlaczego uważasz, że jesteś dobrym(-ą) kandydatem(-ką) do tej firmy?

Pytanie to ma przede wszystkim weryfikować, czy kandydat potrafi wyjaśnić, w jaki sposób jego uniwersalne umiejętności będą pasować do oferowanego stanowiska. Sprawdza zarówno świadomość własnych umiejętności, jak i zrozumienie tego, czego wymaga dana rola.

Kandydat powinien być w stanie z pewnością siebie wyjaśnić, dlaczego chce pracować w Twojej firmie, i przekonać Cię, że będzie pasował do kultury Twojego zespołu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rozmów kwalifikacyjnych, skontaktuj się z lokalnym specjalistą ds. rekrutacji.

 

New call-to-action

Jak przygotować prezentację na rozmowę kwalifikacyjną?
2 mins read

Jak przygotować prezentację na rozmowę kwalifikacyjną?

Etap prezentacji, szczególnie w przypadku wyższych stanowisk kierowniczych, może stanowić integralną część procesu ostatecznej selekcji kandydatów.

Wielu pracodawców decyduje się na rozmowę w formie prezentacji, ponieważ takie rozwiązanie pozwala lepiej ocenić ogólne predyspozycje kandydata w porównaniu (lub w połączeniu) z tradycyjną rozmową. Prezentacja jest okazją do wykazania się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami komunikacyjnymi, a także ogólną zdolnością dobrej organizacji i starannością.

Radzimy, jak przygotować jak najlepszą prezentację na rozmowę kwalifikacyjną.

Opracowanie prezentacji na rozmowę kwalifikacyjną

·        Niech każdy slajd będzie krótki i treściwy. Przygotuj nie więcej niż 10 slajdów. Dzięki temu przekazywane informacje utkwią rozmówcom w pamięci i wyróżnią Cię na tle innych kandydatów.

·        Wykorzystaj różne formaty, aby lepiej zilustrować to, co chcesz przekazać. Dodaj wykresy, statystyki, schematy, klipy wideo i obrazy, aby przełamać partie tekstu i utrzymać uwagę przeprowadzających rozmowę.

·        Dołącz cytaty liderów branży lub fragmenty prac badawczych. Zwiększy to wiarygodność Twoich wypowiedzi i podkreśli wiedzę na temat branży.

·        Używaj w prezentacji kolorów lub czcionek charakterystycznych dla identyfikacji wizualnej firmy. To pokaże, że dobrze się przygotowałeś(-aś) i znasz markę firmy.

·        Sprawdź dokładnie pisownię i gramatykę — małe błędy mogą poważnie osłabić wydźwięk prezentacji.

Wskazówki dotyczące prezentowania

·        Przedstawiaj prezentację pewnie i z entuzjazmem. Pamiętaj, aby mówić wyraźnie, utrzymywać kontakt wzrokowy i używać otwartego języka ciała.

·        Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz. Upewnij się, że dobrze znasz strukturę prezentacji i możesz ją płynnie wygłosić.

·        Przyjdź wcześniej, żeby przygotować prezentację i uspokoić nerwy.

·        Oswój się z oprogramowaniem i sprzętem do prezentacji. Zanim zaczniesz, upewnij się, że wiesz, jak obsługiwać projektor, ekrany lub pilota, aby uniknąć niezręcznych potknięć lub przerw.

·        Zapewnij sobie dostęp do prezentacji z kilku źródeł. Wyślij plik do siebie i do rekrutera, przynieś kopię na nośniku USB i przygotuj wydrukowane materiały pomocnicze. To zabezpieczy Cię na wypadek sytuacji problemów z plikiem, którego zamierzasz użyć.

·        Nie przekraczaj wyznaczonego czasu. Jeśli nie podano Ci wytycznych dotyczących długości prezentacji, celuj w 10 minut. W trakcie ćwiczeń mierz czas prezentacji, aby upewnić się, że zmieścisz się w wyznaczonym przedziale. Jeśli musisz ograniczyć treść prezentacji, zrezygnuj z najmniej istotnych lub najsłabszych elementów.

·        Zachowaj elastyczność. Rozmówca może nie reagować na Twoją prezentację tak, jak sobie to wyobrażałeś(-aś). Przygotuj się na to, że ktoś może Ci niespodziewanie przerwać lub o coś zapytać.

Szablon 10-minutowej prezentacji na rozmowę kwalifikacyjną

Poniżej znajduje się przykład struktury prezentacji na rozmowie. Użyj go jako punktu odniesienia i dostosuj lub zmień kolejność stosownie do tego, o co poprosiła osoba prowadząca rozmowę kwalifikacyjną.

Slajd 1:Wprowadzenie — Powtórz założone cele i przedstaw strukturę prezentacji, aby rozmówcy wiedzieli, czego się spodziewać.

Slajd 2:O Tobie — Przedstaw swoje doświadczenie zawodowe, umiejętności i styl pracy.

Slajd 3:Historia firmy — Zwięźle podsumuj historię firmy, wszelkie kamienie milowe i nagrody.

Slajdy 4 do 7:Odnieś się zadanych pytań — Zaprezentuj odpowiedzi na zadane pytania oraz zalety i ograniczenia zaproponowanych przez siebie rozwiązań.

Slajd 8:Pytania i odpowiedzi — Dołącz slajd zatytułowany „pytania i odpowiedzi” jako sygnał zachęcający rozmówców do interakcji.

Slajd 9:Podsumowanie — Podsumuj poruszone przez siebie kluczowe kwestie, przedstaw decyzję i stojącą za nią argumentację.

Slajd 10:Osobiste osiągnięcia — Zakończ rozmowę w dobrym stylu. Na ostatnim slajdzie pokrótce przedstaw Twoje osiągnięcia, które potwierdzą, że jesteś dobrym wyborem na dane stanowisko.

Zastosowanie się do powyższych wskazówek pomoże Ci przeprowadzić udaną prezentację na rozmowie kwalifikacyjnej.

Najlepsze pytania do zadania kandydatom podczas telefonicznej rozmowy kwalifikacyjnej
3 mins read

Najlepsze pytania do zadania kandydatom podczas telefonicznej rozmowy kwalifikacyjnej

Może nie wszyscy lubią rozmowy kwalifikacyjne prowadzone przez telefon, ale mają one wiele zalet. Są szybkie, łatwe do zorganizowania i dostarczają odpowiedniej ilości informacji, aby rozpocząć selekcję kandydatów.

Oczywiście takie rozmowy wiążą się również z wyzwaniami, przede wszystkim wynikającymi z faktu, że nie widzimy osoby, z którą rozmawiamy. Poniżej przedstawiamy zestaw podstawowych pytań, które należy zadać, aby maksymalnie wykorzystać potencjał rozmowy kwalifikacyjnej prowadzonej przez telefon.

Nie komplikuj...

Ważne, by w trakcie rozmowy telefonicznej nie wdawać się zbytnio w szczegóły. Pamiętaj, że celem jest wstępna selekcja kandydatów, których zaprosisz na rozmowę twarzą w twarz. Nie musisz poznawać całej historii życia kandydata. Najlepszą strategią jest zadawanie prostych pytań.

Kandydaci mogą się stresować, co może sprawić, że rozmowa będzie niezręczna i nie uda się uzyskać wystarczających informacji o rozmówcy. Warto uspokoić kandydatów, informując ich o tym, jak będzie przebiegać rozmowa.

Jakie pytania zadawać?

Posługuj się prostym językiem. Brak wizualnej interakcji oznacza, że w trakcie rozmów kwalifikacyjnych prowadzonych przez telefon nie należy zadawać skomplikowanych pytań, które wymagają długich odpowiedzi. Rzecz jasna chcesz, aby kandydaci byli dokładni w swoich odpowiedziach — ale unikaj pytań, które wymagałoby zbyt długiego zastanawiania.

Pytania powinny służyć lepszemu poznaniu profilu kandydata — rozwinięciu informacji zawartych w CV i liście motywacyjnym oraz ocenie, czy doświadczenie zawodowe rozmówcy jest odpowiednie do danego stanowiska. Oto nasze wskazówki dotyczące pytań, które warto zadać podczas telefonicznej rozmowy kwalifikacyjnej.

1. Dlaczego aplikujesz na to stanowisko?

Czy po tym, co mówi kandydat, można stwierdzić, że chce dostać tę pracę? Szukaj w jego odpowiedziach pasji. Najlepszym wyborem będzie kandydat, któremu naprawdę zależy na tej pracy, a nie osoba, która odpowiedzi są obojętne i apatyczne. Prawdziwy entuzjazm jest dowodem na to, że kandydat wierzy, że ma to, czego potrzeba, aby z powodzeniem sprawować daną funkcję.

2. Pytania przesiewowe

Pytania przesiewowe pozwalają ocenić, czy kandydat dysponuje niezbędnym minimalnym doświadczeniem lub umiejętnościami wymaganymi na danym stanowisku — np. znajomością określonego oprogramowania lub kluczowymi kwalifikacjami. Przykładowe pytania przesiewowe:

·        Możesz podróżować?

·        Posiadasz ważne prawo jazdy?

·        Odbyłeś(-aś) szkolenie z metodyki PRINCE2?

Pytania przesiewowe należy dobrać pod kątem rodzaju stanowiska, na które rekrutujesz — muszą się odnosić do opisu stanowiska. To prosty sposób, by upewnić się, że na rozmowie twarzą w twarz pojawią się tylko odpowiedni kandydaci. Pytania te mogą być zamknięte (tak/nie).

3. Jakim doświadczeniem wymaganym na tym stanowisku dysponujesz?

Szukaj potwierdzenia, że kandydat przestudiował opis stanowiska. Powinien podać konkretne przykłady, które świadczą o tym, że posiada wymagane doświadczenie. W idealnym scenariuszu z odpowiedzi będzie wynikało, w jaki sposób zastosował swoją wiedzę lub swoje doświadczenie, aby zapewnić konkretne, wymierne rezultaty.

4. Dlaczego odchodzisz ze swojej obecnej pracy? / Dlaczego odszedłeś(-aś) ze swojej poprzedniej pracy?

Jeśli kandydat rozpoczyna pełną krytyki przemowę o tym, jak bardzo nie lubi swojego obecnego pracodawcy, powinna Ci się zapalić czerwona lampka. Szukaj kandydatów, którzy są głodni nowych wyzwań lub którzy czekali na pojawienie się oferty w tej konkretnej dziedzinie lub — jeszcze lepiej — w tej organizacji.

5. Jakich wyzwań oczekujesz od stanowiska?
6. Co jest dla Ciebie ważne w pracy?
7. Jak możesz opisać swoje podejście do pracy?

Ten zestaw pytań jest świetny, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nastawieniu zawodowym kandydata. Czy jest ambitny? Czy chce się rozwijać zawodowo? Jak wygląda jego samodyscyplina? Słuchaj uważnie, jak konstruuje swoje odpowiedzi, i szukaj zbieżności z dokumentem opisującym profil idealnego kandydata.

8. Co cię motywuje?
9. W jakim środowisku pracy najlepiej się odnajdujesz?

Pytania te pozwalają ocenić, jak dobrze kandydat będzie pasował do środowiska Twojej organizacji. Czy potrzebuje dużo pomocy, czy jest osobą samodzielną? Czy woli pracować w pojedynkę, czy lepiej odnajduje się w zespole? Czasami poszczególne osoby po prostu nie nadają się do pewnych środowisk pracy, niezależnie od tego, jak bardzo są utalentowane.

10. Jak lubisz spędzać czas poza pracą?

Łatwo jest zapomnieć, że kandydat jest przede wszystkim człowiekiem, a dopiero potem profesjonalistą. Poszukaj oznak, że osoba na drugim końcu linii będzie dobrze rozumieć się z innymi członkami zespołu.

11. Czy chcesz o coś zapytać?

Ważne, by odpowiedzieć na wszelkie pytania kandydata — czy to dotyczące pracy, czy procesu rekrutacji. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania zakończ rozmowę, dziękując kandydatowi za poświęcony czas i podając mu swoje dane kontaktowe — doceni możliwość nawiązania kontaktu w razie dalszych pytań.

Uzyskanie informacji, których potrzebujesz, na podstawie rozmów kwalifikacyjnych prowadzonych przez telefon sprowadza się do prostych pytań i szukania potwierdzenia, że Twoi kandydaci mają podstawowe cechy wymagane na danym stanowisku. Wstępna selekcja pozwoli na uniknięcie marnowania czasu na spotkania z nieodpowiednimi kandydatami, co oznacza więcej czasu na wartościowe pytania w trakcie właściwych rozmów kwalifikacyjnych. Tak jak powinno być.

Planujesz rekrutację? Skontaktuj się z lokalnym oddziałem Reed.