Właściwa strategia rekrutacyjna jest kluczem do osiągnięcia celów biznesowych. Oto kilka wskazówek ekspertów, które pomogą Ci przygotować Twoją firmę na sukces — oraz sprytne rozwiązania, dzięki którym wyprzedzisz konkurencję.
Czym jest strategia rekrutacyjna?
Strategia rekrutacyjna to jasny plan, który określa, na jakie stanowiska będziesz rekrutować, kiedy, dlaczego i jak. Powinna być powiązana z ogólnymi celami firmy.
Twoja strategia musi być możliwa do wdrożenia i łatwa do przekazania. O ile taktykę możesz zmieniać, strategia musi być zawsze jasna.
Nie wiesz ilu pracowników będziesz potrzebować? Zatrudnienie pracowników tymczasowych pomoże Ci rozwinąć się szybko i bez ryzyka.
Podstawowe aspekty doskonałej strategii rekrutacyjnej
Plany rozwoju
· Aby zwiększyć liczbę pracowników, musisz ich zatrudnić, co wymaga czasu i środków.
· Stwórz narzędzie, które pomoże Ci określić, które obszary Twojej firmy najbardziej skorzystają na zwiększeniu liczby pracowników.
· Może to dotyczyć zwrotu z inwestycji lub utraconych możliwości.
Droga na skróty: Nie wiesz, ilu pracowników będziesz potrzebować? Agencja rekrutacyjna zapewni Ci dostęp do pracowników tymczasowych i wykonawców, aby pomóc Ci rozwinąć się szybko i bez ryzyka.
Marka pracodawcy
· Upewnij się, że Twoja marka jako pracodawcy i przekaz są atrakcyjne dla grupy docelowej, szczególnie w mediach społecznościowych. Renomowana marka to argument, który przekonuje utalentowane osoby poszukujące pracy.
· Zachowaj otwartość i przejrzystość w kwestii kultury pracy firmy, aby mieć pewność, że przyciągniesz kandydatów, którzy będą pasować do Twojej organizacji.
Droga na skróty: Jeśli Twoja marka nie jest dobrze znana, agencja rekrutacyjna może skontaktować się bezpośrednio z kandydatami i poświęcić czas na promowanie Twojej organizacji jako pracodawcy.
Audyt umiejętności
· Wykorzystaj cele firmy do określenia rozwijających się obszarów działalności, a następnie zdecyduj, jakie umiejętności będą potrzebne do osiągnięcia sukcesu.
· Twoja strategia rekrutacyjna powinna uwzględniać sposoby na znalezienie i wprowadzenie do firmy nowych umiejętności.
· Pracodawcy często skupiają się na zaawansowanych umiejętnościach cyfrowych i technologicznych, ale warto też rozważyć kandydatów o rozmaitych doświadczeniach.
Droga na skróty: Podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko, którego nie znasz z własnego doświadczenia, możesz skorzystać z porad i wskazówek konsultanta ds. rekrutacji — dzięki temu poczujesz się pewniej.
„Możesz podrasować swoją taktykę, ale twoje docelowe plany muszą być jasne”.
Elastyczność
· Jeśli Twoja firma musi szybko dostosować się do nieprzewidywalnego rynku, to zatrudnianie stałych pracowników może nie być dobrym rozwiązaniem.
· Twoja strategia powinna uwzględniać plan zatrudnienia pracowników tymczasowych i wykonawców pracujących na zlecenie do projektów, które mogą się nagle zmienić.
Droga na skróty: Jeżeli nie zatrudniasz wewnętrznie specjalisty ds. płac, warto rozważyć zlecenie zarządzania listą płac pracowników tymczasowych agencji rekrutacyjnej. Firmy takie zadbają o kwestie podatkowe, wynagrodzenie za urlop, a nawet składki emerytalne — oszczędzając Ci wiele zachodu.
Kiedy dokonać przeglądu strategii rekrutacyjnej
Należy zawsze myśleć o tym, jak wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji i stać się bardziej atrakcyjną perspektywą dla potencjalnych kandydatów.
Zwróć uwagę na wszystkie aspekty procesu rekrutacji i dokonaj taktycznych poprawek, gdy tylko uznasz to za konieczne — zawsze w zgodzie ze strategią rekrutacyjną.
Co roku dokonuj przeglądu strategii rekrutacyjnej, aby mieć pewność, że realizuje cele firmy w ujęciu ogólnym. Ważne, aby każdy w firmie rozumiał Twoje cele — dlatego jasno i zwięźle określ, jak wygląda sukces i jak go osiągniesz.